منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین اخبار
آدرس دانشگاه
آموزش
آموزش های آزاد
اسلایدر
اطلاعیه ها
برگزیده ها
پیوندها
زمانبندی برنامه کلاسی دانشگاه
فرهنگی و دانشجویی
فناوری و پژوهش
منو
هدر
همایش ها
ورود
آخرین اخبار
1396/11/16 دوشنبه
برگزاری کارگاه وظایف فرزندان در مقابل والدین دردانشگاه پیام نور مرکز میانه

.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز میانه در مورخه 15بهمن سالجاری کارگاه وظایف فرزندان در مقابل والدین با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا خزاعی امام جماعت دانشگاه باحضور ریاست دانشگاه، کارکنان ودانشجویان در دانشگاه برگزارگردید.

حاج آقا خزاعی، احترام به پدر و مادر را بنا به فرموده قرآن، واجب خواند و اظهار داشت: موضع «احسان و نیکی به والدین» از عظمت خاصی برخوردار است. خداوند منان در قرآن کریم، کلامِ سعادت انسانها را، احسان و نیکی به والدین و رفتار محبت آمیز فرزندان با آنان را در کنار «توحید» و «عبادت» خود ذکر کرده و می فرمایند: «جز خداوند یگانه را پرستش نکنید و به پدر و مادر نیکی کنید. »
ایشان افزودند: تعظیم و احترام به والدین لازم و واجب است.گرچه کافر باشند. زیرا کلمه­ی «بالوالدین» مطابق و مقید به «مؤمن بودن» نشده است. و پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «خرسندی خداوند در گرو خرسندی پدر و مادر است و خشم خدا در گرو خشم آنان است. » بنابراین «احسان ونیکی» به پدر و مادر همواره باید خالصانه، ایثارگرانه، صبورانه، متواضعانه و با چهره­ی گشاده و سخاوتمندانه باشد تا حوائج و نیازهای آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

ایشان افزودند: فرقی در وجوب نیکی به والدین و دعای خیر برای آنان در حیات و مماتشان نیست؛ یعنی فرزند وظیفه دارد همیشه از درگاه پروردگار برای آنان دعا و استغفارنماید.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر